امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدار شهردار شاهرود با مدیرعامل شرکت

به گزارش روابط عمومی شرکت، صبح شنبه ۲۹ آذر ماه سال ۱۳۹۹ علیرضا حاجی محمدعلی شهردار شاهرود در راستای تعامل آفرینی و همکاری های دوجانبه با مدیرعامل شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این نشست مدیرعامل شرکت ضمن عرض خداقوت بر تعامل و همکاری های دوجانبه تاکید کرد و در خصوص معرفی و عملکرد شرکت توضیحاتی را ارائه نمود.

شریف گفت: شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی موسوم به ذوب آهن اصفهان نزدیک به ۵۰ ساله قبل با عنوان شرکت ملی ذوب آهن آن زمان و با مرکزیت ذوب آهن اصفهان تاسیس شد که کلیه معادن سنگ، زغال و تمام زنجیره های فولاد تحت همین نام فعالیت داشتند.

وی تصریح کرد: شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی ظرف ۳ سال، با اشتغال مستقیم بالغ بر ۶۶۰ نفر در بخش پیمانی به عنوان بزرگترین واحد اشتغالزایی استان سمنان و بزرگترین معدنکار استان گلستان شناخته شده است و رونق این مجموعه رونق معادن خصوصی را به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت یادآورشد: در گذشته حدود ۷ هزار نفر در این شرکت مشغول به کار بوده اند و هم اکنون نزدیک به ۲ هزار نفر در ۲ بخش امانی و پیمانی فعالیت دارند که از این تعداد حدود ۵۰ درصد از پرسنل ساکن شاهرود و ۵۰ درصد دیگر در دامغان و گلستان ساکن می باشند.

وی افزود: همانطور که از نام شرکت مشخص است از معادن منطقه در ۲ استان سمنان و گلستان استخراج زغالسنگ را داریم و پس از آن تبدیل به کنستانتره می شود.

شریف گفت: با واگذاری این شرکت توسط سازمان خصوصی سازی در سال ۹۳ اتفاقی نادر در بخش واگذاری افتاد که شرکت به ۲ بخش تقسیم شد وذوب آهن اصفهان با شرکت در مزایده بخش معادن را خریداری کرد و همچنین بخش زمین موسوم به زمین شهرسازی شاهرود که شرکت و شهرداری در آن مستقر است توسط شهرداری خریداری شد که شرکت و شهرداری در آن مستقر است.

مدیرعامل شرکت ابراز داشت: پس از برگزاری چند جلسه با شهردار و شورای وقت از نظر ارزشی تقریبا ۶۰ به ۴۰ توافق شد و مناطق به صورت ۱۲ هکتار، ۶ هکتار و ۳ هکتار واگذار گردید و با پیگیری یک ساله توانستیم نزدیک به ۸۳ میلیارد تومان بدهی را تهاتر کنیم.

وی ، همدلی مسئولین منطقه ای، مردم و کمک موثر ذوب آهن اصفهان  با محوریت دکتر حسینی نماینده وقت را از عوامل حفظ این شرکت ۵۰ ساله برشمرد و افزود: ما همچنان به دنبال تقویت این مجموعه هستیم.

در این نشست شهردار شاهرود ضمن استقبال از همکاری مشترک بین شهرداری و شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی گفت: استخراج گنجهای زیر زمینی که با دست های پرتوان و اراده کارگران انجام می پذیرد چرخ  صنعت و اقتصاد را می چرخاند.

علیرضا حاجی محمدعلی در ادامه به بیان گزارشی از پروژه های عمرانی الویت دار شهرداری طی ۷ ماهه اخیر پرداخت و افزود: حدود ۲۷ طرح و برنامه به شورای شهر ارائه و همچنین برنامه ریزی جهت طرحهای ۱۰ گانه الویت دار نیز صورت گرفته است.

وی، شکل گرفتن عدالت عمرانی در تمام نقاط شهر را امری مهم برشمرد و تصریح کرد: برای کار خاص باید اقدامات خاص و عملکردی متفاوت ارائه گردد.

شهردار شاهرود، انسجام و همدلی شوراها را بزرگترین پتانسیل و پشتوانه شهر عنوان کرد و از استقرار ساختمان جدید شهرداری در اراضی البرز شرقی در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود نیز ضمن قدردانی از اقدامات مهندس شریف ادامه داد: این شرکت در بعد اقتصادی توانسته خدمات ارزنده ای را ارائه و از برخی از اثرات  منفی پیشگیری نماید.

سید جواد بیطرف گفت: مایه مباهات است که حدود ۱۰ سال به صورت پاره وقت با خانواده بزرگ البرز شرقی همکاری داشتیم.

وی، شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی را با تقدیم ۹۴ شهید تابلو افتخاری بر پیشانی شهر عنوان کرد وگفت: این شرکت در دوران جنگ تحمیلی با حضور قدرتمند خود در حوزه های گوناگون مانند اقتصادی، اشتغال و …نقش موثری را ایفا کرده که در گوشه و کنار شهر به چشم می خورد.

با توجه به اینکه البرز شرقی، شرکتی با قدمتی ۵۰ ساله است و نقش موثری را در اشتغال و اقتصاد منطقه ایفا می کند ساخت المان و نمادی از معدن و معدنکاری از جمله پیشنهادات ارائه شده در این نشست بود که مورد تایید شهردار قرار گرفت و دستورات لازم در این خصوص صادر گردید.

شایان ذکر است: این نشست با حضور مدیرعامل شرکت، معاونین، برخی از مدیران شرکت، شهردار شاهرود به همراه رییس شورای اسلامی شهر و تعدادی از همکاران در سالن جلسات شرکت برگزار شد.