امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نامگذاری مجموعه ناحیه صنعتی شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی به نام شهید حاجی قاسمی

به مناسبت گرامیداشت یاد شهید محمود حاجی قاسمی ناحیه صنعتی شرکت به نام این شهید والا مقام نامگذاری شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ، ظهر دوشنبه ۲۳ فروردین ماه  ۱۴۰۰ شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی طی مراسمی مجموعه ناحیه صنعتی را با هدف ترویج فرهنگ شهید و شهادت به نام شهید محمود حاجی قاسمی نامگذاری کرد.

در ابتدای این آیین مهندس شریف ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین گفت: شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی از قبل انقلاب تا به امروز  با تقدیم ۹۴ شهید ، ۴۰۰ جانباز، ۴ نفر آزاده و ۵ هزار رزمنده نقش موثری در دفاع از کشور عزیزمان داشته است.

وی با اشاره به خدمات فراوان شهید محمود حاجی قاسمی در شرکت ایشان را به عنوان آخرین شهید منصوب به البرز شرقی معرفی نمود و ابراز داشت: امیدواریم به برکت خون این شهید والامقام این مجموعه همواره بهتر از گذشته در سنگر تولید ایفای نقش نماید.

مدیر عامل شرکت تصریح کرد: با تفکر بسیجی در هر مکان و جایگاهی می توان موفق بود و عملکرد شایسته ای داشت.

شریف یادآور شد: چهار دهه مجاهدت، دفاع مقدس و جستجوی پیکر مطهر شهدا تا جانبازی در راه حفظ حرم همزمان با حضور در جبهه اشتغال و تولید زندگی این شهید بزرگوار را سراسر نور نموده و ایشان عملا از بخشهای اقتصادی و دنیایی دل کنده بود .

وی بیان داشت: شرکت طی چندسال گذشته با مشکلات بسیاری مواجه بوده که به برکت خون شهدا، همت معاونین و کلیه پرسنل، این مجموعه در راستای شعار سال تمرکز را بر تولید داخلی قرار داده و از روند رو به رشدی برخوردار بوده است.

مدیر عامل شرکت، به اشتغال ۲۰۰۰ نفر نیرو در شرکت اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۳۰ نفر در ناحیه صنعتی مشغول به کارند.

شریف گفت: کارگاه های تولید انواع آرکهای تونل و تعمیر واگن های تونل ها برای استخراج زغالسنگ و انواع وسایل فنی در راستای ایمنی معادن تولید می شود.

وی ادامه داد: تا چندسال قبل آرک های تونل جهت ایمن سازی از خارج کشور وارد می شد ولی با لطف خدا و همت کلیه پرسنل امروز به مرحله خودکفایی رسیده ایم و خودمان تولید کننده هستیم و شرکت از رونق خوبی برخوردار است.

در این آیین ضمن تجلیل از خانواده شهید حاجی قاسمی از تابلوی نام این شهید بزرگوار رونمایی شد.

لازم به ذکر است:  این مراسم با حضور مدیرعامل، معاونین، مدیران شرکت، سرهنگ مدرسی جانشین جدید سپاه ناحیه دامغان، علی اکبری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دامغان و رضایی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شاهرود در ناحیه صنعتی شرکت برگزار گردید‌  .