امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی  : 

نام پدر : 

تاریخ تولد :    

محل تولد : 

شغل : 

وضعیت تاهل : 

مسئولیت : 

 

الیاس  میرعبدالله

غلامحسن

۱۳۳۵/۰۷/۲۹

روستای دامنکوه دامغان

کارگر 

متاهل

تک تیرانداز

 

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت  : 

محل شهادت : 

نام عملیات : 

نحوه شهادت : 

۱۳۶۵/۱۰/۲۶

شلمچه

کربلای ۵

اصابت ترکش به پهلو

مختصری از وصیت نامه

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام خداوند بخشنده مهربان که بر ما انسان‌‌ها منت نهاد که بر اسلام او یاری کنیم.

“ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون”

پدر و مادرم که من یک پسر شما بودم شما باید بر من افتخار کنید که چنین پسری داشتید که جان خود را فدای اسلام کند. ای مادران و پدران مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری کنید که فردا در محضر خدا نمی‌‌توانید جواب زینب(س) را  بدهید که تحمل ۷۲ تن از یاران باوفای او شهید شدند و او مقابله کرد ما باید سرچشمه افرادی که در زمان پیامبر بود به نام وهب که نبرد با کفار را ادامه داد و شهید شد و وقتی که سر او را به مادرش دادند گفت که من برای خدا او را دادم و پس نمی‌‌گیرم. پدر و مادرم مبادا بعد از شهید شدن من گریه و زاری کنید.

همسرم امید از این دارم که شما هم به عمر کودک‌‌های خود برسی و آن‌‌ها را برای جامعه بسازیدو ناله و گریه مکنی که دیگران بگویند که چرا این‌‌قدر گریه می‌‌کنی، نمی‌‌خواهم گریه و زاری را در دل راه دهید امید از این دارم که اسلام به خون چنین جوانانی احتیاج دارد. وصیت من چنین است: مالی را که از زمین  برای شما باقی مانده این چنین است که ساختمانی را از من به یادگار مانده یک ثلث آن را برای خودت و بقیه را بین دو فرزندم تقسیم کن و وکیل و وصی من خودت هستی. برای من یک سال نماز و یک ماه روزه بگیر و حقوقم را همیشه از ذوب آهن بگیر و خرج زندگی کن و امید از این دارم که همیشه از خانواده های شهدای دیگر سرمشق بگیری و امید ازاین دارم که ناراحت نباشید خیلی دوست دارم که همیشه دلداری به پدر و مادر و خواهر و برادرانم بدهی. دیگر عرضی ندارم. خداحافظ

به امید روزی که همگی در آن دنیا خوب و خوش همدیگر را ببینیم وامید از این دارم که هر کس شهید شود می‌‌تواند افرادی را در آن دنیا شفاعت کند.

میر عبدالهی

ما اگر شهید بشویم قید و بند دنیا را از روح بر داشتیم و به ملکوت اعلی و به جوار حق تعالی رسیدیم.

امام خمینی

 

گالری تصاویر