OK
شرکت زغال سنگ البرز شرقی

زغالشویی قلب شرکت است

مدیرعامل شرکت در کارگاه آموزشی بهبود عملکرد کارکنان شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی که با حضور معاونین، مدیران، کارشناسان و تعدادی از کارکنان شرکت برگزار شدگفت: زغالشویی قلب شرکت است، هر فعالیتی که در معادن و مکانهای دیگر شرکت انجام می شود نتیجه آن در زغالشویی مشاهده می گردد.


منصور شریف با اشاره به اینکه ارائه گزارش گروه ها، در این کارگاه به کارخانه زغالشویی معطوف شده تصریح کرد: نقش تک تک افراد و تجهیزات در زغالشویی برای ما بسیار مهم است و باید تلاش شود تا نسخه ای که این قسمت برای شرکت میپیچد عمل شود.

وی افزود: در شرکت و حوزه کاری هیچکس کارشناس تر از خود شما نیست و بر اساس تجربه و شرایط فعلی هر حرکت و اقدامی که در شرکت انجام می شود باید در راستای دستورالعمل ها و اهداف شرکت باشد.

مدیرعامل شرکت ابراز داشت: فرآیند خرید و فروش در شرکت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و سرعت عمل در  این حوزه می تواند باعث ایجاد ارزش افزوده و رضایتمندی مشتری شود.

شریف خاطرنشان کرد: با لطف خداوند برای بخش عمده ای از تولیدات زغالسنگ شرکت مشتری حاضر آماده وجود دارد و در این بخش فشار کمی به شرکت وارد می شود.

وی تصریح کرد: در بخش محصولات جانبی که به سبد تولید اضافه کرده ایم نیازمند توجه ویژه ای هستیم چون با نفر بیرونی با نام مشتری و تامین کننده در ارتباط هستیم.

شریف در خصوص برگزاری این کارگاه آموزشی ابراز داشت: اصل نهضت یادگیری مقدس است که می تواند پیامدهای مثبتی را برای شرکت داشته باشد.

وی افزود: ما در گام های ابتدایی این راه قرار داریم و به واسطه گرفتاری ها مدتی است شرکت از این اساس غافل شده که تبعات آن را دیده ایم، برگزاری این دوره آموزشی موجب شده فعالیت های شرکت از راندمان بهتری برخوردار شود.

مدیرعامل شرکت با اشاره به سیستم 5s بیان داشت:  5S یا نظام آراستگی منجر به پیشگیری از حوادث و افزایش بهره وری می گردد وهدف نهایی این سیستم پیشگیری از اتلاف است .

شریف تصریح کرد: دیدگاه 5S ، استانداردسازی عبارت است از کنترل و اصلاح دائمی سازماندهی ، نظم ، ترتیب و پاکیزگی تاکید اصلی در استانداردسازی متوجه مدیریت است که با استفاده از چک لیستهای مناسب و استاندارد کردن مقررات با استفاده از نوآوری و خلاقیت، محیط کار را به نحوی استاندارد و کنترل نماید که همواره همه عوامل با سرعت و دقت لازم مورد استفاده قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت همچنین به تئوری پنجره شکسته اشاره کرد وگفت: اگر به پنجره‌های شکسته توجه نشود بعد از مدتی به مرور این پنجره‌های شکسته تبدیل به معضل‌های بزرگ در کسب و کار می‌شود و این معضل‌های بزرگ را دیگر نمی‌شود جبران کرد .

وی با بیان اینکه مدیران باید برای از بین بردن خطاها  در سازمان به منظور ایجاد تصویری از اثربخشی مدیریت، سیستم‌سازی، کارایی، کیفیت، مراقبت و نظارت روزانه تلاش کنند یادآورشد: تأکید بر رفتار انسان در این تئوری باعث می‌شود در تنظیماتی که مستلزم  یا تأثیرگذاری بر رفتارهای افراد است قابل اجرا باشد مدیران کسب و کار می توانند از این تئوری برای تقویت استراتژیک عملکرد نیروی کار از طریق کاهش رفتار نامطلوب کارمندان و تشویق رفتار مثبت مشتری نسبت به کسب و کار سازمان استفاده کنند.

شریف همچنین به رویکرد نمودار استخوان ماهی در راستای تجزیه و تحلیل علت و معلول اشاره کرد و افزود: وقتی نمودار کامل می‌شود، می‌توان یافته‌ها را با هم تجزیه و تحلیل کرد.

مدیرعامل شرکت، ضمن  قدردانی از دکتربرآبادی گفت: امیدواریم با آغاز این حرکت مشکلات و موارد ذکر شده بهتر از گذشته اصلاح گردد.

وی در پایان این کارگاه آموزشی ابراز داشت: موارد اشاره شده توسط شما عزیزان مشتی از خروار مشکلات موجود در شرکت است که باید آسیب شناسی و رفع گردد و به عنوان ارائه نخست جرات و زحمات شما قابل تحسین است.

لازم به ذکر است  در این کارگاه آموزشی مدیران و پرسنل شرکت در قالب 6 گروه به ارائه موارد و مشکلات شرکت با موضوع شیوه تفکر A3  پرداختند.

A3یک روش تفکر جدید برای حل مشکلات بر پایه اصول علمی است.



1399/04/08

Bookmark and Share   شماره خبر :139 تعداد بازدید :694

درج نظرات اخبار

نویسنده *  
نظر *  
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload