امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثبت رکورد تولید بالغ بر ۲۰ هزار تنی کنسانتره زغالسنگ در شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی

کارکنان شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی توانستند درراستای تحقق شعارجهش تولید با تلاش شبانه‌روزی و تکیه بر توان داخلی بعد از ۷ سال رکورد تولید را به میزان قابل توجهی ارتقا دهند.

شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی به عنوان یکی از واحدهای زیر مجموعه ذوب آهن اصفهان و از تامین کنندگان کنسانتره زغالسنگ کک شو در سالیان اخیر روند رو به رشدی را در زمینه توسعه ذخائر زغالسنگ و شبکه معادن، تولید و درآمد زایی و خروج از شرایط زیان ده را تجربه نموده که این دستاوردها را مدیون الطاف خداوند متعال، درک مدیران عالی شرکت از اقتصاد مقاومتی، تلاش کارگران زحمتکش معادن، منطقی شدن قیمت گذاری زغالسنگ و پشتوانه حمایتی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان می داند.

به گزارش روابط عمومی شرکت، هدف گذاری انجام شده برای سال ۱۳۹۹ تولید ۲۰۰ هزار تن کنسانتره زغالسنگ با کیفیت قابل قبول است و این هدف مستلزم تولید ۳۱۷ هزار تن زغالسنگ خام، خرید ۷۲ هزار تن زغالسنگ از معادن منطقه، و البته توسعه فرآیند فرآوری کارخانه به منظور افزایش راندمان می باشد که با هدف حفظ و افزایش ذخیره زغالسنگ قابل استخراج در معادن، آماده سازی ۴۰۸ هزار تن زغالسنگ (۳۰ درصد بیش از تولید) در برنامه سال جاری پیش بینی شده است.

سال ۹۹ با تعطیلی و متاثر از همه گیری کرونا آغاز شد که در نتیجه تولید فروردین ماه مطابق برنامه انجام نشد، لیکن تلاش و همت کارگران و کارکنان شرکت روند رو به رشد قابل قبولی در تولید ماهانه به ارمغان آورد به طوری که تولید کنسانتره زغالسنگ از ۱۰ هزار تن در فروردین ماه به متوسط ۱۸ هزار تن در ماه های خرداد و تیر افزایش داشت و در نهایت در شهریور ماه رکورد تولید ۲۰.۲۸۶ تن ثبت شد.

بدین ترتیب تولید کنسانتره در نیمه اول سال از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت، که این مقدار تولید از شهریورماه سال ۱۳۹۲ در شرکت بی سابقه بوده است و در کنار افزایش تولید، آماده سازی ذخیره های قابل استخراج معادن نیز همگام با برنامه ریزی پیشرفت داشته و در نیمه اول سال ۱/۹۳ درصد از برنامه آماده سازی انجام شده است.

شرکت ضمن اهتمام به حفظ دستآوردهای فعلی، به نقاط ضعف خود نیز واقف بوده و  توسعه و اعتلای روزافزون شرکت را در دستور کار خود قرار داده است.

در این راستا اهداف و برنامه های متعددی پیش بینی شده که اجرای آنها تا پایان سال جاری، در کنار پایش مداوم عملکرد با هدف انطباق حداکثری با برنامه عملیات معدنی، مد نظر قرار دارد که می توان به تجهیز شبکه تهویه و ارتقا سطح ایمنی معادن، تجهیز افق های پایین تر در منطقه طزره، توسعه شبکه معدن زغالسنگ تخت، تجهیز ناوگان ترانسپورت زیرزمینی، بازبینی برنامه تولید با رویکرد کیفی، و ارتقاء عملکرد کارخانه زغالشوئی با هدف افزایش راندمان فرآوری اشاره کرد.