امروز چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳

روابط عمومی

روابط عمومی  شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی

 روابط عمومی در متن است نه در حاشیه، ضرورت است نه در لوکس، در خود مدیریت است نه در بیرون آن، پس حق داریم بگوئیم هر مدیریتی سزاوار روابط عمومی ای است که دارد.

 – روابط عمومی از مدیریت جدا نیست و با آنچه که به عنوان چرخ پنجم ارابه به تنه برخی مؤسسات می چسبانند، فرق بسیار دارد.

 – روابط عمومی بایستی در ارتباط با مردم، مدافع سازمان و در ارتباط با مدیران، نقش مدعی العموم را به خود بگیرد. انگیزه اعمال انسانی اغلب احساسات است نه منطق، بنابراین کارشناس روابط عمومی باید عکس العمل‌ها را به حساب آورد و بکوشد تا تفسیرهای مختلف را پیش بینی کند.

 – هدف فعالیت های روابط عمومی در یک سازمان بایستی چنان باشد که کارکنان منافع خود را با سازمان یکی بدانند. بعبارت دیگر معتقد بشوند که ضرر مؤسسه ضرر آنها و نفع مؤسسه منفعت آنهاست.

 – همیشه در پشت سر روابط عمومی کاردان و موثر، مدیریتی آگاه و مدبر وجود دارد و بدون این پشتیبان، کوشش‌های روابط عمومی به جایی نخواهد رسید.

 – قدرت روابط عمومی در صلاحیت و صمیمیت آن است، با کوشش خردمندانه چنین روابط عمومی ای می توان در مردم اعتقادی بوجود آورد که همواره به اقدامات مؤسسه و مدیران آن خوشبین بوده و اعتماد نمایند.روابط عمومی در حقیقت شبکه هوشیار و بانک اطلاعات ، مغز متفکر سازمان و پل ارتباطی آن با افکار عمومی و مخاطبان خاص و عام و با نگرشها و تمایلات و عادات و سلایق متفاوت است و باید خصلتهایی چون قانون مداری ، نظم ، شجاعت ، ابرازعقیده ، تحمل شنیدن آرای مخالفان ، احترام به حقوق فردی و اجتماعی دیگران را رشد و توسعه دهد.

روابط عمومی شرکت زغالسنگ البرز شرقی از طریق بسترهای ارتباطی شناخته شده و با به کارگیری ابزار و فن آوری روز ، سعی در انتقال پیام مفاهیم می نماید .

 

ارتباطات رسانه ای  و نشریات

۱- ماهنامه معدنکار

ماهنامه معدنکار فعالیت انتشاراتی خود را از سال 1397 با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز نمود وتاکنون بصورت ماهانه و بطور مداوم منتشر شده است .

تیراژ در ابتدا 3000 نسخه و تیراژ فعلی این نشریه 500 نسخه است . پوشش خبری و اطلاع رسانی رویداد های کل شرکت  به عهده معدنکار می باشد . این نشریه کارکردهای آموزشی و ‌انگیزشی نیز داشته و مطالب آن به تایید مدیر مسئول ماهنامه می رسد . (‌ در حال حاضر چاپ و صفحه آرایی ماهنامه معدنکار توسط روابط عمومی انجام  می شود. )‌

 

۲ – ارتباط با رسانه ها و بریده جراید

وسایل ارتباط جمعی ، کانال اصلی ارتباط خبری وتبلیغاتی سازمان و دنیای پیرامون هستند . روابط عمومی برای بهره گیری از این رسانه ها ، باید همواره در پی رصد کردن رویدادهای مهم ،‌تولید خبر ، یادداشت و مقاله هایی متناسب با اهداف شرکت باشد تا با ارسال آنها به رسانه ها ، جایگاه شرکت را نزد افکار عمومی ونخبگان جامعه حفظ و ارتقاء بخشد . در کنار این مهم ، پیوسته باید ارتباطی معقول و منطقی با اصحاب رسانه در سطح کشور و استان برقرار کرد تا فرایند ارتباط با رسانه ها به نحو مطلوبی صورت گیرد . علاوه بر آن ،‌ رسانه های سراسری و استانی همواره باید رصد شوند تا بتوان چهره رسانه ای شرکت را به موقع به اطلاع مدیریت رساند و در صورت لزوم عکس العمل مناسب مانند تهیه جوابیه ،‌تکذیبیه ،‌اصلاحیه و مواردی از این دست صورت گیرد . تحلیل محتوای ماهنامه معدنکار و سایر نشریات روابط عمومی نیز به عهده این قسمت می باشد .

 

3-  توزیع

وظیفه توزیع کلیه محصولات سرپرستی ارتباطات واطلاع رسانی از جمله 500 نسخه آتشکار در ماه ،‌ را به عهده دارد .

 

4- آگهی ها

وظیفه درج آگهی های مناقصه ،‌مزایده ،‌ابلاغ رای ،‌گزارش های ویژه و سایر موارد مورد نیاز در رسانه ها را به عهده دارد . ‌دریافت ،‌ ارسال و پیگیری درج آگهی ،‌ دریافت اسناد و فاکتورها ، تنظیم آنها وپیگیری لازم تا مرحله پرداخت وجوه و تهیه گزارشات مربوطه از جمله وظایف این بخش است .

 

5- وب سایت ، پرتال و پیام کوتاه

وب سایت و پرتال شرکت هم اکنون وظایف اطلاع رسانی ، معرفی محصولات و اقدامات شرکت ، تعامل با کارکنان و مراجعین و دیگر اهداف مربوطه را به دو زبان انگلیسی و فارسی انجام می دهد . اخبار و مطالب وب سایت و پرتال به صورت روزانه به روز می شود و مطالب مربوط به خط تولید ، محصولات ، پروژه های توسعه در صورت لزوم بازبینی می شود .

مدیریت ارتباط از طریق پیام کوتاه از جمله ارسال پیام کوتاه به ذینفعان داخلی و خارج سازمان و دریافت ،‌دسته بندی و پاسخگویی به پیامک های دریافتی نیز به عهده این بخش می باشد .

 

امورفرهنگی و تشریفات

 

امورفرهنگی و تشریفات در راستای حفظ و ترویج ارزش های جامعه اسلامی و ارزشهای سازمانی و در جهت استراتژی های شرکت زغالسنگ البرز شرقی و با هدف ارتقاء جایگاه فرهنگی و اجتماعی و رضایتمندی ذینفعان، مسئولیت برنامه ریزی و هماهنگی اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری و تبلیغی، تبلیغات محصولات، برپایی مراسم سازمانی، ملی ،مذهبی، برپایی نمایشگاه های تخصصی، برنامه ریزی و هماهنگی انجام بازدیدها و اجرای تشریفات میهمانان ویژه، تأمین و توزیع اقلام فرهنگی، هنری و تبلیغی و …. را به منظور ایجاد تعامل با جامعه و خانواده کارکنان بر عهده دارد.

 امور فرهنگی ،تبلیغات و تشریفات برای تحقق اهداف و پیشبرد برنامه های مورد نظر از واحدهای ذیل تشکیل شده است:

 

۱- امور فرهنگی و هنری :

برنامه ریزی و هماهنگی جهت اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و اجتماعی از قبیل موارد ذیل می باشد:

برنامه ریزی و اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری در جهت ارتقاء و توسعه فرهنگ سازمانی

برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در بین خانواده ها

تهیه و توزیع بلیط برنامه های فرهنگی و هنری

عیادت از همکاران بیمار و حادثه دیده

رسیدگی به امور متوفیان شرکت

تهیه و ارسال هدایای مناسبتی برای همکاران

 

۲ امور برگزاری مراسم و همایش ها :

برنامه ریزی و هماهنگی جهت برگزاری مراسم گوناگون از قبیل موارد ذیل می باشد:

برگزاری تورهای خانوادگی

برگزاری مراسم ملی، مذهبی و سازمانی

جشن تجلیل از دانش آموزان ممتاز

جشن تودیع بازنشستگان شرکت

برگزاری مراسم معارفه و تودیع مسئولین شرکت

برگزاری تور بازدید خانواده های کارکنان از معادن به منظور آشنایی بیشتر خانواده محترم کارکنان با محیط کار

مشارکت در مراسم ترحیم و یادبود متوفیان و تسلیت و همدردی با خانواده ایشان

 

۴- امور تشریفات و بازدیدها:

انجام امور تشریفاتی و استقبال و مشایعت میهمانان و مدعوین ویژه شرکت و برنامه ریزی، هماهنگی و انجام بازدید از شرکت به منظور آشنایی با خطوط تولید و ارتباط و تعامل با جامعه، که شامل سه نوع بازدید می باشد:

بازدید مقامات استانی و کشوری

بازدید تخصصی دانشجویان رشته معادن

بازدید دانش پژوهان ،دانش آموزان و …

 

مستندسازی

 

در نخستین روزهای آغاز عملیات اجرایی شرکت زغالسنگ البرز شرقی، با توجه به اهمیت ، ثبت فعالیت ها و رویدادهای این پروژه مهم، با عکاسی لحظه به لحظه از روند شروع اکتشاف تا استخراج از شرکت تهیه شد. در ادامه سالهای بعد با گسترش فعالیت ها، و بهره گیری از تکنولوژی های نوین، تصویربرداری از پروژه ها و رویدادها آغاز شد و تاکنون این روند ادامه دارد.

مهمترین فعالیتهای مستندسازی

* تصویربرداری کلیه رویدادهای شرکت.

* عکاسی از برنامه ها، رویدادها، تونل های جدید و …

* تولید کلیپ های تصویری و مناسبتی.

* تولید فیلم های مستند

 

افکار سنجی

 

براساس فرآیند وظیفه نظرسنجی از شاخص های برداشتی تمامی ذینفعان شرکت اعم از کارکنان ؛پیمانکاران در دوره های زمانی معین در یک سطح کلی وثابت با سوالات معین برعهده این قسمت می باشد. در این راستا انجام نظر سنجی به ترتیب شامل مراحل مختلفی از جمله تعیین مسئله وهدف ؛ طرح سوال ؛تعیین جامعه آماری ؛توزیع پرسشنامه از طرق الکترونیکی، تلفنی، حضوری، فکس و …. و دریافت پرسشنامه های تکمیلی ؛استخراج نتایج وجمع بندی وتهیه گزارش نهایی می شود در پایان هر نظر سنجی، نتایج بدست آمده جهت انجام اقدامات اصلاح وبهبود به مالک ومتصدی هرگروه ذینفع ویا درخواست کنندگان وهمچنین مدیریت عالی شرکت ارسال می گردد. همچنین متناسب با اهداف شرکت نسبت به انتشار نتایج نظر سنجی ها جهت آگاهی کارکنان شرکت ؛آرشیو نتایج وارائه نتایج مورد نیاز به دست اندرکاران اقدام می نماید .

 

تبلیغات و برند

تبلیغات و برند با شناسایی نیازهای تبلیغات تجاری و فرهنگی شرکت بررسی، انتخاب، طراحی، برنامه ریزی، نظارت و اجرای رویکردهای متنوع و خلاقانه تبلیغاتی به منظور معرفی و ارتقای جایگاه محصولات و برند شرکت همچنین توسعه فرهنگ سازمانی را برعهده دارد.

 

 

برنامه ریزی و برگزاری نمایشگاه ها به منظور معرفی و شناساندن محصول و برند خود به بازار هدف

تبلیغات محیطی در شهربه منظور ارتقای جایگاه برند سازمان

طراحی و چاپ کاتالوگ، پوستر و بروشور

طراحی و انجام تبلیغات از طریق سایتها، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی

طراحی و چاپ کارت ویزیت

احداث، تعمیر و بازسازی تابلوهای تبلیغاتی در سطح شرکت

آذین بندی های مناسبتی

طراحی، چاپ و نصب بنر، تیربورد ، بیلبورد و طراحی و تهیه تابلو به منظور :

زیبا سازی فضای شرکت برای بالا بردن روحیه کارکنان شرکت

تبلیغات فرهنگی جهت بالا بردن سطح آگاهی، فرهنگ سازی، ایجاد انگیزه و حس وفاداری سازمانی در کارکنان

اطلاع رسانی مناسبتی

تأمین هدایای تبلیغاتی

 

پل ارتباطی ما

تلفن دفتر مدیریت : داخلی424 -32394053- 023

روابط عمومی : 374 -32394052-023

امور ایثارگران :‌ 439

رفاه : 270

سامانه پیامکی 3000220666