امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدار مدیرعامل شرکت با نمایندگان مینودشت و آزادشهر

مدیر عامل شرکت زغالسنگ البرز شرقی با دکتر رضا آریان پورنماینده مردم مینودشت ، کلاله ، مراوه تپه و گالیکش در خصوص رفع موانع و مشکلات معدن تخت دیدار و گفتگو نمود.

در این نشست دکتر حسینی نیا فرماندارمینودشت به اتفاق دکتر آریان پور و مهندس کوهساری پیشنهادات خود را مبنی بر اینکه شرکت زغالسنگ البرز شرقی به تعهد خود مبنی بر لکه گیری و روکش آسفالت روستای تخت اقدام نماید ارائه نمودند و ابراز داشتند: همکاری های لازم را در جهت رفع مشکلات این مجموعه از جمله راه دسترسی به تونل ۷ خواهند داشت.

مهندس شریف در ابتدا توضیحات مختصری را در خصوص اقدامات و عملکرد شرکت طی چندسال اخیرارائه نمود و گفت: درچندسال گذشته اقدامات خوبی از نظر تولید و اشتغال در شرکت به عمل آمده است.

وی، توسعه اشتغال و افزایش تولید را ازمهمترین اهداف شرکت برشمرد و افزود: هر فردی که در این راه قدمی بردارد و به روند افزایشی تولید کمک نماید قطعا دردفع اثرات تحریم ها نیز موثر بوده است.

مدیر عامل شرکت با اشاره به موانع احداث دهانه تونل ۷ معدن تخت ابراز داشت: تا به امروزموارد بسیاری به صورت مستند، مکتوب، مذاکره و برگزاری جلسات دررابطه با توسعه تولید و اشتغال مطرح شده است.

شریف تصریح کرد: گام های بعدی شرکت درخصوص فاز۳و۲ معدن تخت است که از ذخایر خوبی برخوردار می باشد، امیدواریم با دغدغه دوستان و پیگیری ما پس از گرفتن مجوز احداث دهانه تونل بتوانیم سایر مجوزها را نیز گرفته اقدام نماییم.

وی با ابراز نگرانی در خصوص توسعه و حفظ اشتغال یادآورشد: در حوزه آزادشهر و رامیان معادن وطن ۳ و جوزچال دارای مشکلاتی می باشند که نیازمند همکاری بخشهای گوناگون است که قریب به ۵ سال می شود که در یک لوپ بروکراسی اداری گیرافتاده و با وجود پیگیری کماکان به نتیجه ای نرسیده ایم.

مدیر عامل شرکت از تونل ۷ به عنوان راه اصلی دسترسی به فاز ۲ معدن تخت نام برد و بیان داشت: درصورت نگرفتن مجوز احداث دهانه تونل ۷ ظرف ۳ سال آینده ذخایر این معدن تمام شده و بیش از ۴۵۰ نفر شغل خود را از دست خواهند داد.

شریف، توسعه تولید و اشتغال را یکی از راههای حفظ صیانت جنگلها عنوان کرد و افزود: کار لکه گیری آسفالت جاده دسترسی به معدن تخت طبق تعهد ما با فرمانداری پابرجاست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حوزه فعالیت شرکت در ۲ استان و ۵ شهرستان در قالب مسئولیت ها و توان، این مجموعه آمادگی انجام هر نوع کمک را داریم و اگر تقاضایی بیاید پاسخگو می باشیم.

این نشست با حضور دکترآریان پورنماینده مردم مینودشت ، کلاله ، مراوه تپه و گالیکش، مهندس کوهساری نماینده مردم شهرستانهای رامیان و آزادشهر، جمعی از مدیران ارشد استان گلستان از جمله طلوعیان مدیر کل اداره صنعت،معدن و تجارت، لطفی مدیر کل منابع طبیعی ، هادیان معاون مدیر کل اداره صنعت،معدن و تجارت ، ریاضی فر معاون مدیر کل محیط زیست استان گلستان، تجری رئیس اداره صمت مینودشت و مصطفی لو معاون برنامه ریزی فرمانداری مینودشت وهیئت همراه در معدن تخت برگزار شد.