امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجتماع حدود چهار هزار نفر در بیست و هشتمین یادواره ۹۵ شهید والامقام شرکت زغالسنگ البرز شرقی

اجتماع حدود چهار هزار نفر از کارکنان، خانواده های شهدا و ایثارگران در بیست و هشتمین یادواره شهداء، ایثارگران و سومین نکوداشت درگذشتگان جبهه کار و تولید شرکت زغالسنگ البرز شرقی
شامگاه پنج شنبه ۲۷ مردادماه ۱۴۰۱، پس از نماز مغرب و عشا، بیست و هشتمین یادواره ۹۵ شهید والامقام، ایثارگران، آزادگان و درگذشتگان عرصه خدمت مجموعه معادن شرکت البرز شرقی، با حضور مقامات نظامی، انتظامی و دستگاههای اداری استان های سمنان و گلستان برگزار شد. میهمانان ویژه این مراسم دکتر خانی، نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، مهندس هاشمی استاندار سمنان، ائمه جمعه شهرهای شاهرود و رامیان بودند. همچنین در این مراسم وزیر محترم صمت به شکل زنده و تصویری با میهمانان حاضر گفتگو کرد. از دیگر میهمانان این یادواره از جمله فرماندار، فرمانده سپاه پاسداران، و رییس پلیس شاهرود و برخی مسئولان شهرهای رامیان ، مینودشت و آزادشهر بودند.
در این مراسم که بدلیل رعایت دستورالعمل بهداشتی، در محل شرکت و در فضای باز برگزار شد، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و درگذشتگان خدمت شرکت البرز شرقی و جمع کثیری از کارگران، کارمندان و نیروهای ستادی باتفاق خانواده های شان در آن حضور داشتند، پس از خوشامدگویی مدیرعامل شرکت، مهندس براتی به عنوان برگزار کننده اصلی این مراسم و ارائه گزارش از دلایل برگزاری این مراسم و وقفه دو ساله آن بدلیل شرایط کرونایی، به تشریح وضعیت شرکت و چشم اندازهای آن پرداخت. دیگر سخنرانان این مراسم نماینده مردم شاهرود و استاندار سمنان بودند. همچنین در این مراسم وزیر صمت از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد. پخش نماهنگ یادبود شهدا و شرکت، مداحی و سینه زنی نیز از دیگر بخش های مهم یادواره بود. این مراسم با ضیافت شام به میهمانان به پایان رسید.
در این مراسم بابک براتی گفت: همانطور که در طول دفاع مقدس این شرکت حدود ۵۰۰۰ رزمنده به جبهه های حق علیه باطل فرستاده است، اکنون نیز در دفاع اقتصادی علیه تحریم های ظالمانه دشمن نقش موثری ایفا کرده است. بر این مبنا، راهبرد اصلی شرکت پیرو تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب، برنامه ریزی و اجرای طرح های توسعه محور از جمله توسعه معادن، افزایش تولید زغالسنگ و ایجاد اشتغال برای مردم منطقه بوده است که البته همه اینها با تاکید و پشتیبانی سهامدار عمده (ذوب آهن اصفهان ) صورت گرفته است. در همین راستا خرداد امسال، پس ازپانزده سال شرکت، رکورد تولید خود را افزایش داده و توانست برای شرکت مادر یعنی ذوب آهن، زغالسنگ مورد نیاز را تامین کند. با این رکورد، میزان واردات ذوب آهن از خارج تقلیل یافته و مبالغ زیادی صرفه جویی ارزی را برای کشور به همراه داشته است. افتتاح دو تونل که امروز هم زمان با برگزاری یادواره شهدای گرانقدر صورت گرفته است، در همین راستاست.
وی افزود: شرکت زغالسنگ البرز شرقی به عنوان سومین تولید کننده زغالسنگ در کشور و بزرگترین بنگاه اقتصادی در استان با بیش از ۵۰ سال قدمت، همیشه در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی منطقه پیشقدم بوده است. اولین شهدای انقلاب اسلامی از نیروهای این شرکت در شهرستان شاهرود به نام شهید اسحاق احسانفر و در شهرستان دامغان شهید مهدی گردویی بوده اند. ۹۲ شهید دیگر در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده و این رشادت ها ادامه داشته تا در سال ۱۳۹۹ شهید بزرگوار حاجی قاسمی از شهدای مدافع حرم اهل بیت را تقدیم کرده است. افتخار داریم که ۴۰۰ جانباز و ۴ آزاده سرافراز در این شرکت، همکار ما بوده اند و همچنان این روحیه ایثار و ازخودگذشتگی در میان همکاران ما ادامه خواهد داشت.
در پایان افزود: اینجانب در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و التزام به شعار سال های اخیر رهبر معظم با موضوع رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال و همچنین بر مبنای تأکیدات رییس جمهور محترم در خصوص افزایش تولید، بالا بردن ظرفیت واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال پایدار و در نهایت با تاکید و پشتیبانی فراوان سهامدار عمده ( ذوب آهن اصفهان)؛ توسعه معادن و افزایش ظرفیت تولید را با جدیّت در دستور کار خود قرار داده و تاکنون هم در راه نیل آن موفق عمل کرده ام و تمام توان خود را برای تحقق نهایی به کار خواهم گرفت.