امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تجهیز و راه اندازی یک دستگاه نفربر تونلی

به‌منظور سهولت در جابجایی کارکنان معدن و افزایش ایمنی و تسهیل اقدامات هنگام بروز حوادث، با همت عالی مدیریت شرکت، یک دستگاه نفربر تونلی به تجهیزات شرکت البرز شرقی اضافه شد.

این دستگاه که توسط شرکت طلایه‌داران اصفهان طراحی و تولید شده است، در تونل کلاریز معدن طرزه، تجهیز و راه‌اندازی شد.

آقای مهندس جلالی مدیر خدمات و پشتیبانی شرکت ضمن تشریح عملکرد این دستگاه به قابلیت‌های آن برای تسهیل و امنیت کارکنان اشاره‌کرده و گفتند: این دستگاه دوازدهمین نفربر تونلی اجراشده در سطح معادن کشور است. ایشان اشاره کردند که اجرای این طرح باعث شده تا سیستم برقی گذشته کاملاً جمع‌آوری شود و این امر نکته مهم و مثبت اجرای این طرح است؛ زیرا تجهیزات و تأسیسات کاملاً به‌روز و نو شده و تعمیرات آسان‌تری نسبت به گذشته خواهد داشت. همچنین فضای بسیار کمتری را در اتاق وینچ اشغال می‌‌کند. از طرفی به افزایش طول عمر تجهیزات دیگر و کاهش استهلاک آنها منجر خواهد شد.

 

مهندس جلالی به کارایی‌های این دستگاه هنگام بروز حوادث و قابلیت تغییر کاربری آن به آمبولانس ریلی با استفاده از امکانات کمک‌های اولیه جهت حمل مصدوم از داخل به بیرون تونل اشاره کرد و گفت این ماشین به سیستم سامانه ارتباطی (tele command) مجهز است و به‌راحتی با افراد خارج از تونل ارتباط صوتی برقرار می‌کند.

در پایان مهندس جلالی از پرسنل خدمات فنی و برق معدن طرزه و کارکنان اعزامی شرکت طلایه‌داران جهت نصب و راه‌اندازی نفربر تونلی تقدیر و تشکر کرد.