امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تکریم پیشکسوتان بازنشسته شرکت

به گزارش روابط عمومی شرکت روز سه شنبه مورخه ۱۴۰۱/۰۸/۱۷در جمعی صمیمی و پر از محبت، با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران معادن مختلف البرز شرقی، مراسم تکریم  ۶۶ نفر از  بازنشستگان شرکت برگزار شد. در این مراسم مهندس براتی به شرایط اخیر شرکت و تنگناهای موجود اشاره کرد و گفت: به همّت مدیران و به­ ویژه معدنکاران زحمت کش که بخشی از آن شما بازنشستگان محترم هستید، سهم زیادی از آنها حل شده است.

وی اشاره کرد: در گذشته و دوران خدمتم در حوزه­ های فولاد و بخش­های کک­ سازی و ریخته­ گری قائل بودم که سخت­ ترین شغلها در آن حیطه­ هاست. اما اکنون معتقدم خطرات شغلی معدن به مراتب بیشتر و دشوارتر از سایر مشاغل است. چرا که این خطرات دیده نمی­ شوند و در واقع دشمن خاموش هستند و نیاز به امکانات پیچیده، فوق العاده تخصصی، پرهزینه­ و زمان­بر دارند؛ اما خطرات فولادسازی، آتش و حرارت و ذوب است که به چشم می­ آید و امکانات رفع و حل و فصل آنها به مراتب دست­یافتنی­ تر است. هر چند که هر دو سخت هستند و آرزو می­ کنیم روزی به مرحله­ ای برسیم که آنها را به حداقل برسانیم.

ایشان ادامه داد: ۳۰ سال صادقانه و فداکارانه زحمت کشیدید و شرایطی برای رشد و شکوفایی شرکت فراهم آوردید و ما هم به نوبه خود وظیفه داریم برای فرزندان شما و آیندگان تلاش کنیم و راه شما را ادامه بدهیم. همان تعبیر و ضرب­المثل معروف: دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم تا دیگران بخورند.

وی ضمن اظهار خشنودی از شرایط فعلی شرکت افزود: طی چندماهه اخیر زحمات زیادی کشیده شده و بهره­ وری خوبی در تولید داشتیم که از زحمات مدیران مناطق (معدن تخت مهندس تیموری، معدن رضی مهندس حسام و معدن  طزره مهندس فریدی) و همه معدنکاران عزیز بابت افزایش تولید تشکر می کنم.

البته مشکلات کوچکی برای معدن تخت در بحث خودسوزی زغال­ها به وجود آمده که ان­شاء الله به زودی حل خواهد شد. در معدن طزره و رضی نیز چند تونل جدید افتتاح شده که باعث توسعه و تغییر در شرایط شرکت می­ شود. همچنین قصد داریم برای زغال­هایی که از معادن به کارخانه زغالشوئی منتقل می­ شوند، به سمت اتوماسیون شدن کارخانه حرکت کنیم تا دخالت نیروی انسانی و بالتبع آن خطرات و سختی­های ناشی از آن کمتر و البته بازدهی تولید بیشتر ­شود.

ایشان همچنین گفتند: مجوزهای لازم برای راه­ اندازی معدن وطن اخذ و به زودی به عنوان چهارمین معدن، به معادن شرکت اضافه خواهد شد که باعث افزایش حوزه جغرافیایی البرز شرقی و در نتیجه شرایط مناسب برای شرکت می ­شود.

وی اظهار داشت: از دیگر اقدامات پیش­رو پیاده سازی ساختار جدید و تقسیم مسئولیت­ها برای تمامی بخش­ها و واحدهاست که از طریق آن جانشین­ پروری مناسبی صورت خواهد پذیرفت. به مدد الهی تغییرات پیش­رو، موجب افزایش جرأت و بالارفتن خطرپذیری شرکت و در نتیجه تحول و تغییر در نتایج و خروجی­های کار خواهد شد. باید تلاش کنیم که با تولید پیش­بینی شده، به سوددهی برسیم و ان­شا الله شرایط خوبی در شرکت ایجاد کنیم.

وی به برنامه­ ریزی برای راه­ اندازی کارخانه آب معدنی و بازپس ­گیری زمین ­های کوره آجرپزی که در دوره­ های قبل به تصرف سایر ارگان­ها در آمده، اشاره کرد و گفت: با این اقدامات وضعیت شرکت بسیار متفاوت تر از قبل خواهد شد، هر چند که طی یک­ساله اخیر وقت و انرژی زیادی از ما گرفته است.

وی گفت: با مدیریت و تلاش صورت گرفته و­ به ­منظور رفاه بیشتر کارکنان، به زودی رستوران و آشپزخانه ستاد مرکزی راه اندازی می شود تا همه کارکنان بتوانند با تخفیف از آن استفاده کنند.

مهندس براتی ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای بازنشستگان حاضر، اشاره کرد که در دوره جدید زندگی از فرصت در کنار خانواده بودن و تعامل بیشتر با عزیزانی که سال­ها برای آنها و به عشق آنها کار کردید، استفاده کنید و تجربه­ های گرانسنگ خود را به فرزندان و دوستان و بستگان خود منتقل کنید که به حق این دوران، شیرین­تر و فراموش­ نشدنی ­ترین مقطع زندگی برای اعضای خانواده­ شما خواهد بود. جای شما همیشه در قلب ماست و آثار و برکات زحمات شما، سرمایه معنوی بزرگی است که برای شرکت به یادگار خواهد ماند.

در پایان این مراسم صمیمی، از بازنشستگان با اهداء شاخه­ های گل، لوح تقدیر و هدایای نقدی تقدیر و تشکر به عمل آمد و با گرفتن عکس­ یادگاری این مراسم پرخاطره به اتمام رسید. همچنین در حاشیه این مراسم چهار نفر از فرزندان کارکنان شرکت که در مسابقات کاراته قهرمانی کشور، مقام های اول تا سوم را به دست آورده بودند، با اهدا شاخه گل، لوح تقدیر و کارت هدیه تقدیر به عمل آمد.