امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

سومین سالگرد شهادت شهید جستجو گر نور و مدافع حرم حضرت زینب(س)

سومین سالگرد شهادت شهید جستجو گر نور و مدافع حرم حضرت زینب(س)

شهید «محمود حاجی قاسمی» سال ۱۳۴۵ در شهر بسطام متولد شد. در کودکی پدرش را از دست داد و پس از آن با مادرش به عنوان سرایدار در درمانگاه بسطام استخدام شد و تا زمانی که فرزندانش بزرگ شدند و توانستند هرکدام سراغ کاسبی و کار جدید بروند همگی در خانه سرایداری درمانگاه زندگی می‌کردند.

انقلاب که پیروز شد شهید ۱۲ سال داشت و گرچه هنوز نوجوان بود زمان زیادی را همراه دوستانش در پایگاه بسیج می‌گذراند، با شروع جنگ برای حضور در جبهه داوطلب شد و توانست خودش را به خیل رزمندگان برساند، همرزمان او خوب به خاطر دارند که محمود حاجی قاسمی در عملیات مرصاد چه نقش مهمی را برعهده گرفت و حضور او تا چه حد در متوقف کردن پیشروی منافقین، تعیین کننده بود.

بعد از سقوط صدام و بازشدن مسیر زیارتی عتبات هم شهید حاجی قاسمی اولین کسی بود که کاروانی را از بسطام به سفر پیاده روی اربعین برد و پس از آن هرسال این کاروان پرجمعیت‌تر شد تا سال ۹۸ که موکب مصباح الهدی نجف هم به جمعی از پیشکسوتان سفر اربعین شهر بسطام سپرده شد آن زمان چندسالی از مجروحیت شهید در سوریه می‌گذشت، اما این مجروحیت باعث نمی‌شد او دست از فعالیت بردارد و به گواه شاهدان و همسفرانش برای خدمت در موکب خستگی نمی‌شناخت.حاجی قاسمی در سفری که همراه رزمندگان مدافع حرم به سوریه رفته بود از ناحیه دست چپ و پهلو به شدت مجروح شد و به افتخار جانبازی نایل آمد.

در نهایت اول اسفند سال ۹۹ بود که در اوج خانه نشینی‌های ناشی از کرونا خبری همه‌ی رفقایش را در بهت فرو برد«جانباز محمود حاجی قاسمی براثر انفجار مین به شهادت رسید.» محمود حاجی قاسمی بعد از سال‌ها به آرزویش رسید و نام شهید جستجوگر نور به راستی شایسته‌ او بود.

روابط عمومی شرکت زغالسنگ البرز شرقی