امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست صمیمی مدیرعامل شرکت البرز شرقی با اصحاب رسانه

مدیر عامل شرکت  زغالسنگ البرز شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: با توجه به وسعت شرکت البرز شرقی و فعالیت آن در دو استان سمنان و گلستان مسئولیت‌های اجتماعی ما بسیار زیاد است.

 

مهندس براتی بیان کرد: زغالسنگ دریافتی ما از تمامی معادن موجود در سطح استان سمنان و گلستان حدوداٌ بین ۳۵ تا ۴۰ هزار تن زغال خام است که بعد از استخراج، این زغال‌ها را به کارخانه‌‌ی زغالشوئی می‌بریم، این کارخانه‌ ظرفیت ۶۰ هزار تنی دارد اما با تمام ظرفیت خود کار نمی‌کند، ۱۰ هزار تن از زغال‌های استخراجی از استان گلستان و حدود ۱۷ تا ۱۸ هزار تن زغال از استان سمنان و طزره گرفته می‌شود و مابقی این تناژ از معادن خصوصی خریداری می‌گردد.

 

وی با اشاره به بررسی‌های انجام شده اعلام کرد: مقادیری از زغال‌های استخراجی استان سمنان و گلستان به استان‌های دیگر فرستاده می‌شود، بنابراین یکی از برنامه‌های ما جذب کامل زغال‌های استخراجی در سطح استان سمنان است.

براتی ابراز داشت: با توجه به اینکه معادن طزره‌ استان سمنان عمر طولانی دارند و برخی از آنها مانند محدوده‌ی معدن کلاریز از نظر کیفی، استخراج آن مقرون به صرفه نیست اما به واسطه‌ی مسئولیت اجتماعی و حفظ نیروهای این معادن، به فعالیت ادامه می‌دهیم اما درصد راندمان ما از این معادن منفی است و برای جبران این موضوع زغال‌هایی را خریداری می‌کنیم و با مخلوط این زغال‌ها با یکدیگر کیفیت مطلوب را به دست می‌آوریم.

 

مهندس براتی ضمن تاکید بر اینکه در حال حاضر هدف شرکت زغالسنگ البرز شرقی حفظ شرایط فعلی و بهبود شرایط موجود در آینده است، مطرح کرد: در چند ماه گذشته ما سعی کردیم شرایط موجود را حفظ کنیم و به سمتی حرکتی کردیم که معیشت کارگران و نیروهای خود را بهبود ببخشیم، در این راستا امکانات رفاهی مختلفی را ایجاد کردیم و افراد براساس طبقه بندی مشاغل حقوق های مختلفی دریافت خواهند کرد.

 

این مقام مسئول با اشاره به برنامه‌های آینده‌ی شرکت زغالسنگ البرز شرقی توضیح داد: در آینده به سمتی حرکت خواهیم کرد که شرایط بهتری را ایجاد کنیم و در این راستا زغال‌های مناطق شاهرود، سمنان و گلستان را خریداری خواهیم کرد تا از تمام ظرفیت کارخانه‌ی زغالشوئی استفاده کنیم، همچنین به دنبال خرید معادن مشخص شده در سطح استان و شهرستان شاهرود هستیم.

 

وی افزود: هم اکنون در حال توافق با دو معدن در شهرستان شاهرود هستیم که در صورت توافق این معادن را خریداری خواهیم کرد.

 

این مدیر موفق با اشاره به امکانات مجموعه‌ی شرکت زغالسنگ البرز شرقی، بیان کرد: با توجه به قدیمی بودن خانه‌های سازمانی مجموعه به دنبال بازسازی این خانه‌ها هستیم، همچنین سوئیت‌هایی را در مجموعه داریم که بعد از بازسازی، آن‌ها را با قیمتی مناسب در اختیار شهرستان شاهرود قرار خواهیم داد.

 

براتی یاد آور شد: در دو سال گذشته برخی از ارگان های خاص مثل پروژه‌ی سلمان فارسی بدون هیچ گونه پرداختی در این مجموعه اقامت داشتند.

مدیر عامل شرکت  زغالسنگ البرز شرقی ابراز داشت: در حال حاضر مشکلات حقوقی

نداریم اما با توجه به شرایط اقتصادی، مشکلاتی وجود دارد و ما جزء شرکت های زیان ده به حساب می‌آییم.

 

وی ضمن تاکید بر پیگیری‌های انجام شده، گفت: از مسئولین شهرستان قول مساعدت گرفته‌ایم و امیدوار هستیم تا  سه ماه آینده به شرایط مساعدتری برسیم و بعد از آن به سمت فرا بورس برویم.

مهندس براتری با اشاره به پهنای معدن در استان گلستان، بیان کرد: ما موفق به دریافت مجوزهای قانونی این منطقه نشدیم، طی سفر رئیس جمهور به استان سمنان، صحبت‌هایی را با وزیر صمت داشتیم که قول همکاری داده اند، طی سفر رئیس‌جمهور به استان گلستان، وزیر جهاد کشاورزی در راستای حل این مسئله به ما قول

مساعدت دادند و اگر مجوز‌های لازم را دریافت کنیم می‌توانیم شرایط مساعدی را برای ده سال آینده‌ی شرکت پیش بینی کنیم.

 

مهندس براتی  ابراز داشت: همچنین تفاهم نامه‌ای بین شرکت ذوب آهن اصفهان، استان گلستان و سمنان وجود دارد و قرار است خط ریلی اینچه برون به سمت استان سمنان حرکت کند که این اتفاق برای ما نتایج مثبتی را خواهد داشت.