امروز چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳

بار دیگر شهر هزار شهید، رنگ و بوی شهادت به خود گرفت

سی امین یادواره 95 شهید والامقام و نکوداشت درگذشتگان جبهه کار و تولید

یادواره شهدا بهانه خوبی است برای تجدید خاطره با یارانمان؛ همان ها که با رفتنشان حیات مادی و معنوی را برایمان به ارمغان آوردند.
برایمان نقل کرده اند که روزگاری بودند انسانهایی که همه جا صحبت از صفا و سادگیشأن زینت خاطره هاست؛ آنهایی که برای آرمان‌هایشان جنگیدند تا آیندگان بتوانند برای خود هدف و آرمانی داشته باشند و در مسیر آن به تکامل برسند.
در ابتدای مراسم سی امین یادواره ۹۵ شهید والامقام و نکوداشت درگذشتگان جبهه کار و تولید، دکتر سید احمد ابوالقاسمی فر ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان، گزارشی از تاریخچه و اقدامات شرکت طی سالیان گذشته تا به امروز ارائه دادند و به تشریح وضعیت شرکت و چشم اندازهای پیش رو پرداختند.
سرپرست مدیرعامل شرکت ابراز داشت: شرکت زغالسنگ البرز شرقی به عنوان سومین تولید کننده زغالسنگ در کشور و بزرگترین بنگاه اقتصادی در استان با بیش از ۵۰ سال قدمت، همیشه در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی منطقه پیشقدم بوده است.
وی تصریح کرد: اولین شهدای انقلاب اسلامی از نیروهای این شرکت در شهرستان شاهرود به نام شهید اسحاق احسانفر و در شهرستان دامغان شهید مهدی گردویی بوده اند که۹۲ شهید دیگر در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده و این رشادت ها ادامه داشته تا در سال ۱۳۹۹ شهید بزرگوار حاجی قاسمی از شهدای مدافع حرم اهل بیت را تقدیم کرده است و همچنان این روحیه ایثار و ازخودگذشتگی در میان همکاران ما ادامه خواهد داشت.
دکتر ابوالقاسمی فر، کار و تلاش در معدن را نوعی مجاهدت در راه خدا برشمرد و افزود: همین شجاعت و دلیری باعث شده که این شرکت ۹۵ شهید به میهن اسلامی تقدیم کند چرا که تلاشگران عرصه تولید و جهاد اقتصادی کشور، به واسطه خدمت به کشور ادامه دهنده راه شهدا هستند.
در ادامه این مراسم حجه الاسلام و المسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره)، از شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس به عنوان خط مقدم جبهه تولید ایران اسلامی یاد کرد و گفت: این شهیدان روزگاری در خط مقدم تولید بودند و روزی دیگر در خط مقدم نبرد با دشمنان‌ در جبهه های حق علیه باطل.
لازم به ذکر است: اقامه نماز مغرب و عشا، قرائت زیارت عاشورا، پخش نماهنگ یادبود شهدا، سخنرانی ، مداحی و پذیرایی از مهمانان بخش هایی از این یادواره بودند.